Tuesday, July 24, 2007

Back to Umbria, back to crochet

Back in Umbria for a one week holiday (the on e and only this year) I 'm relaxing on the sun, eating delicious local specialties and crocheting a little bit. Today I've started a lacy shawl, I've been looking for a while for a nice pattern and finally I've picked one from Crochet Pattern central.It's the Evening Shawl by Craftown. I'm using a superkid mohair by Ornaghi Filati, and a USG6/4.00mm hook.
I haven't finished yet the pima tencel poncho nor the knitting for the homeless scarves nor the brea bag (almost done!), but I can't help myself always starting something new, especially during holidays. I know, I know, I'm definitely a starter... but I will finish everything, eventually.

4 comments:

Anonymous said...

Very lovely yarn and a great start to the shawl! Enjoy your holiday.

PippaW said...

Thank you Sue!

zrinka said...

Penso anch'io come Sue che il tuo scialle (almeno all'inizio, ma sono sicura che il risultato sarà ancora meglio) sia molto bello ... sarà anche grazie al colore della lana che hai scelto, chissà.
E' da un po' che ci sto pensando ... mi sa che a breve inizio anche io un caldo scialle per l'inverno ... devo solo trovare il modello giusto ...
Senti, una curiosità: anche io pian pianino sto realizzando le mie sciarpette per gli homeless di Vik ... tu dove pensavi di spedirli? E se ci mettiamo d'accordo e li inviamo insieme?
Me la saluti la mia amica Valda?
Ciao ciao

PippaW said...

Grazie zrinka!
Io sono indietrissimo con le sciarpe di Vik, quando sarò vicina alla meta ti faccio sapere e vediamo di organizzarci, penso che una spedizione unica sia un'ottima idea!

Valda ricambia il saluto e attende trepidante il primo Stitch n Bitch d'autunno! ;-)

Nel frattempo Si rotola nei prati con le cuginette feline... facendomi impazzire!